Internätet

Vem är Footways Daniel Mühlbach?

Vem är Footways Daniel Mühlbach?

1998 tog han examen i industriell ekonomi vid Luleå Universitet. Ett år senare startade han linsjätten Lensway tillsammans med vännen och kollegan Herman Ofenböck. Lensway kom att bli en av Europas största nätbutiker för linser och glasögon. Det som började med en tanke och en plan är idag ett konglomerat som omsätter mer än 420 miljoner kronor om året. Lensway växer, men Daniel Mühlbach tog sina färdigheter från företaget och startade ett nytt äventyr. Daniel Mühlbach är en visionär, och han är på väg att ta ännu en E-handel till toppen i sin bransch.

De säger att det är hans lugna personlighet och brinnande vilja som är nyckeln till Daniel Muhlbachs framgångar. Hans öga för långsiktiga målsättningar och kloka investeringar har banat väg för två nätbutiker mot toppskiktet i två branscher, vilket gör honom till en av vår tids mest framgångsrika entreprenör. Daniel Mühlbach är oerhört metodisk i sitt entreprenörskap och gör ingenting utan att först ha räknat på det. För att uppnå den tillväxt som Lensway förut nu Footway har krävs att allting är strategiskt planerat och noggrant strukturerat, och för Daniel Mühlbach är det vardagsmat.

När Daniel Mühlbach tog examen vid Luleå Universitet som industriell ekonom hade han en plan. Under skoltiden hade han funderat hårt och länge på en alldeles ny affärsidé. Linser hos en optiker var inte billiga, och det kunde bli svårt för en studentekonomi att hantera. Vid den tidpunkten fanns heller ingen nätbutik som handlade med linser och glasögon. Det tog 2 år att överhuvudtaget kunna plocka ut någon lön i företaget, men att Daniel Mühlbach har gjort sig ett namn på den svenska företagshimlen är föga förvånande. Långsiktiga strategier och god affärsmedvetenhet är två av de egenskaperna som är starkt förknippade med hans rykte i dag.

Footway, en raketverksamhet!

Sedan Daniel gick in på skomarknaden med sina erfarenheter från e-handeln har det varit en framgångssaga. Allt fler bär skor från Footways shop och vad som byggt relationen till kunderna kan vara service, utbud, leveranstid och smidighet. Det är enkelt att handla på nätet och allt fler får upp ögonen för de många fördelar som finns. I och med att nätbetalningar blivit säkrare och en del av vardagen för många, har kundbasen också blivit större. Det är en ebaserad marknad som breder ut sig och en av de som vet hur man ger vad konsumenten vill ha är Entreprenören bakom den nu största skobutiken på internet! Mer om Footways framgångar och Daniel Mühlbach via market.se